
Wejdź do niezwykłej kamienicy w San Francisco, która skradła nasze serca
ycie z dala od rodziny nigdy nie jest łatwe - szczególnie, gdy na świecie pojawiają się dzieci. Dla pewnej emerytowanej pary z Nowego Jorku, to trójka dzieci i liczne wnuki, wszystkie mieszkające na Zachodnim Wybrzeżu, były powodem przeprowadzki do Miasta nad Zatoką. Piękna wiktoriańska kamienica z 1880 roku, w której wylądowali w dzielnicy Pacific Heights w San Francisco, nie mogła być większym odejściem od ich mieszkania na Upper East Side. Wąski, kilkupiętrowy dom miał wysokie sufity, ozdobne frezowania i wspaniałe widoki na most Golden Gate - nie do końca takie, do jakich para była przyzwyczajona na Madison Avenue.
Aby wcielić swoją wizję w życie, zwrócili się o pomoc do projektantki wnętrz Jennifer Vaughn-Miller, która pracowała już dla nich przy projektach na Wschodnim Wybrzeżu. Współpracując z parą w przeszłości, dokładnie wiedziała, jak przełożyć ich estetykę na projekt, który będzie wierny architektonicznej przeszłości domu: wysokie sufity, ozdobne drewniane detale i wielkie, ponadwymiarowe okna.
Na szczęście miała imponującą kolekcję dzieł sztuki i antyków, z których mogła stworzyć dom - celem było zebranie ich wszystkich w spójną całość. Wejdź do oszałamiająco odrestaurowanej kamienicy w San Francisco, która skradła nasze serca - i weź kilka wskazówek dekoratorskich dla swojej własnej przestrzeni.
To nie był pierwszy projekt, który projektantka realizowała z tymi klientami, więc miała już jasną wizję tego, czego chcieli: "Pracując razem nad innymi projektami, poprosili mnie o stworzenie innej estetyki, która obejmowałaby formalność domu, będąc jednocześnie wystarczająco wygodną, aby zapewnić rozrywkę ich rodzinie". Uderzając w idealną równowagę pomiędzy elegancją a przystępnością, projektantka była w stanie stworzyć wygodny dom, w którym para mogła zabawiać swoją rodzinę i przyjaciół.
Chociaż klienci byli zadowoleni, że znaleźli klasyczną wiktoriańską kamienicę, chcieli unowocześnić niektóre detale, aby dom był bardziej swobodny i wygodny. "Architektura ma wielką skalę z typowymi wiktoriańskimi, ozdobnymi detalami" - wyjaśnia Vaughn-Miller. "Podczas gdy listwy i plan piętra pozostały niezmienione, wiele detali zostało usprawnionych i zmodernizowanych. Klienci mieli imponującą kolekcję dzieł sztuki, która z łatwością przeniosła się do nowej przestrzeni, jak również arsenał akcesoriów, które dobrze służyły w winietach."
"Kominki zostały unowocześnione dzięki nowym paleniskom, a łazienki i kuchnia zostały pozbawione zbędnych detali" - wyjaśnia projektantka. "Dodaliśmy również nowe oprawy oświetleniowe, farby i okładziny ścienne w całym domu". Większość zmian, które zostały wprowadzone do domu to kosmetyczne ulepszenia, które nadal pozostały wierne jego oryginalnym kościom.
"Moim celem było spełnienie szczególnych wymagań programowych klientów, a jednocześnie umożliwienie stworzenia otwartego planu w bardzo wąskiej przestrzeni" - wyjaśnia Vaughn-Miller. Wśród ulubionych elementów domu projektantki znalazły się tapicerowana na zamówienie sofa z tkaniny Tigre Blanc firmy Schumacher oraz sofa Kaare Klint z oryginalnej skóry, które doskonale pasują do wąskiej przestrzeni.
W jadalni, ściany pokryte zostały Designers Guild Roseus Pattern od Osborne & Little, nadając przestrzeni elegancki charakter i tworząc idealne tło dla mosiężnego żyrandola Murano Sputnik. "Ogólnie rzecz biorąc, każda przestrzeń ma te same cele estetyczne: stworzyć przestrzeń, która odzwierciedla wyrafinowany gust właściciela domu, pozostając jednocześnie funkcjonalną" - wyjaśnia projektantka. "Każda zaprojektowana przestrzeń jest starannie dobrana, aby służyć swojemu końcowemu przeznaczeniu, jak również wywoływać wzrok".
Kuchnia została unowocześniona tak, aby pasowała do nowoczesnych udogodnień, pozostając jednocześnie wierna bardziej klasycznej estetyce: "Dodaliśmy mosiężne okucia, marmurowe blaty i szafki w kolorze French Grey firmy Farrow & Ball" - mówi Vaughn-Miller. "Poprzednio ozdobny marmurowy backsplash za zakresem został uproszczony. Gama La Cornue w kolorze czarnym z mosiężnymi akcentami jest centralnym punktem przestrzeni."
Właściciele potrzebowali również miejsca do wyeksponowania swojej imponującej kolekcji antycznych sreber: "Dodaliśmy niestandardowe szaro-białe pasiaste klosze rzymskie i otwarte szklane półki, aby wyeksponować imponującą kolekcję sreber właściciela," mówi projektantka. "Wyburzyliśmy również tylny ogród i współpracowaliśmy z Elizabeth Everdell z Everdell Garden Design, aby przeprojektować przestrzeń. Celem było przedłużenie kuchni i jadalni do zewnętrznej przestrzeni mieszkalnej i rozrywkowej."
Osobisty styl projektantki dobrze współgra z gustem klientów, którzy cenią sobie ważne dzieła sztuki i meble: "Zawsze skłaniam się ku klasycznemu nurtowi z nastrojowymi, często zabytkowymi i antycznymi ciekawostkami" - mówi Vaughn-Miller. "Podstawową wrażliwością jest zaaranżowana dychotomia". Pchanie i ciągnięcie nowoczesności i antyków jest tym, co działa tak dobrze w tym klasycznym domu zaktualizowanym dla nowoczesnej wygody.
"Misją projektu było stonowanie ozdobnych wiktoriańskich detali" - mówi projektantka. "Wybór z mojego typowego arsenału szarości i bieli, oczywiście, nadał kierunek. Ogólnie rzecz biorąc, ta paleta unowocześniła przestrzeń bez odchodzenia od oryginalnej integralności domu. Od czasu do czasu przełamywaliśmy schemat i stosowaliśmy nietypowe wzory tapet, aby przerwać długie przestrzenie." W małej toalecie, Vaughn-Miller pokrył ściany wzorem Queen of Spain firmy Schumacher.
Wytyczne były jasne: po pierwsze komfort i praktyczność, po drugie design. "Celem, jak zawsze dla mnie, było zaprojektowanie dla kontekstu architektonicznego i potrzeb klienta," mówi Vaughn-Miller. "Pracuję, aby osiągnąć dynamiczną równowagę zarówno formy, jak i skali, łącząc wyposażenie z różnych epok".
Teraz, gdy para jest bliżej swoich wnuków, oni również zasłużyli na własny pokój. Dla dzieci, Vaughn-Miller stworzył piękną monochromatyczną przestrzeń w piwnicy, uzupełnioną tapetą w alfabet i pościelą w stylu vintage.